Powered By Blogger

30 Aralık 2011 Cuma

Kolay mı kolay Poğaça

Sırf can sıkıntım gitsin diye ilk kez yaptığım bir poğaça bu.Tarihi cidden çok ama çok kolay.

Neler kullandım bakalım;
1 su bardağı yoğurt
Aynı su bardağının yarısı kadar sıvı yağ.Ayçiçek kullandım.
1 paket kabartma tozu.Cidden işe yarıyor, puf puf oldu.
Birazcık tuz.Çok değil ama.
Ve alabildiğince un.Sanırım 4-5 kepçe yeterli oldu.

Tüm bu malzemeden ben 15 adet çıkardım.Boylarını birazdan göreceksiniz.Yani siz daha fazla çıkarabilirsiniz muhtemelen.

Hepsini bir kapta toplayıp güzelce karıştırıyoruz.Nedense en sevdiğim kısmı burası.


Bu kıvama gelince tamam demektir.Hafif yapışkan ama ellerde pıtırcık kalmayacak.


Ufak parçalar alıp böyle açıp içine istediğiniz birşeyler koyabilirsiniz.Aslında ben boş yapacaktım.Baktım annem peynir koymamda ısrarcı.Canı çekti herhalde diye düşünüp öylesine sadece beyaz peynir ekledik.İçine dereotu ya da maydanoz da ekleyebilirsiniz.Zeytin tanecikleri ya da zeytin ezmesi de ekleyebilirsiniz.Her ne isterseniz işte...


Tepsiye dizdik.Ben son zamanlarda neredeyse herşeyde yağlı kağıt kullanıyorum.İnanılmaz kullanışlı.Toplarımızın üstüne bir adet yumurta sarısı sürüyoruz.Ve 180 derecede fırına atıyoruz.Dakika tutmadım sahiden, üstleri kızarınca ki hafif çatlıyor böyle o zaman çıkarıyorum işte.

Sonuç böyle birşey işte.Tadı da fena olmadı hani.Annem beğendi ise tamam demektir.Sonuçta bir kurabiye için uzunca bir süre beş dakika önce alsaydın daha iyiydi deyip durmuştu.

Ahh canım annem... Canım annem... Şimdi tek istediğim sana sarılmak.Seni üzdüğüm için senden milyon kere özür diliyorum.Ben seni çok seviyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder