Powered By Blogger

21 Haziran 2012 Perşembe

Patates Pizzası

İsmini yaratıcısına sormak gerekirdi tarifi alırken.Ben patates pizzası demeye başladım.

Birkaç tane küçük patatesi uzunlamasına ince ince doğruyorsunuz.
(Dayatma yok, isteyen istediği gibi dilimler, doğrar.)

Domatesleri hanımları da patates beyler gibi ince ince dilimledim.Biraz siyah zeytin, çekirdeksiz tabii ki.Rengiyle asalet kattı.Yeşil biberler acı olsa eminim daha lezzetli olurdu.Adanalılar'ın yüz karası olabilirim ama her acıyı yiyemiyorum.
Kaşar peynir demişlerdi ama ben dil peynirini tercih ettim.Kaşar peyniri, adı üstünde kaşar işte... :) Hem az tuzlu olmasında fayda var.

Patatesleri çok az ama gerçekten çok az zeytinyağında arkalı önlü sadece bir kere çevirerek çok hafif kızarttım."Çok" kelimesini çok kullandım ama yağlı, kızartmalı alışkanlarımdan vazgeçmek için savaş veriyorum. :)

Kendi ellerimizle besleyip özenle büyüttüğümüz tavuklarımızın ufacık, tazecik doğal yumurtalarını patateslerin üzerine ekleyiverdik.Yalnız bu arada ocağın altını kısın, en küçük derecede olsun.Yavaş ateşte pişsin.Patatesler daha fazla kızarmasın.





Aynı anda diğer güzellikleri de aynı anda pizza yapar gibi üstüne serpiştirip kapağı kapatıyoruz.


Biberlerin, patateslerin çok pişmesine gerek yok, peynirler eriyince olay tamamdır.

Tarifi için Eylem'e teşekkürler... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder