Powered By Blogger

19 Şubat 2012 Pazar

Mantı

Mantı yapmak o kadar da zor değilmiş aslında.Biraz zahmetli tabii ki.Güç istiyor özellikle hamuru açarken.Kungfu ve çekirgeleri birleşip yaptık.Daha doğrusu kungfu yaptı çekirgeleri yardım etti.

Hamuru
1 yumurta
3 su bardağı kadar un
Aldığı kadar un
Bir tutam tuz

Kıyması
250-300gr kıyma
Baharatlar (Tuz, karabiber, kimyon)
1,5 yemek kaşığı salça

Hamuru yoğurduk, ele yapışmayacak kıvamda olacak.Bu hamurdan biz orta büyüklükte 3 beze çıkardık.Üzerine nemli bez koyduk kurumasın diye.



              Kıyma makinesi. :)
Bu aleti kungfumuz Taşkent/Özbekistan'da yaşadığı dönemde almış ordaki evine.Eti alır, kıymasını kendi yaparmış.Özbek kasapların kıymasına güvenmezmiş zira.Sene 1992...
Bugün 2012... Tam 20 sene... 20 yaşında bir insan neredeyse... (Duygulandım...)
İşte bu makine o zamandır bizimle birlikte.Güzel kungfumuz, sen nasıl emektar bir insanmışsın...
Yoklukta neler varetmişsin, hakkını ödemeyeceğiz asla...







2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.Hayırlı olsun blogun.Arka plana bittim.Çok şirin.Ben de beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ellerime sağlık kısmına da hayırlı olsun kısmına da teşekkür ediyorum.Dönemsel bir hobi olmaz inşallah benim için.Arka plana ben de bittim.Hemen şimdi geliyorum kekik sayfasına da...

      Sil